مهدی اشراقی
طراح و مهندس شبکه های کامپیوتری ، برنامه نویس
مهدی اشراقی
طراح و مهندس شبکه های کامپیوتری ، برنامه نویس

نوشته های بلاگ

کد های دستوری سیستم تلفنی VoIP

کد های دستوری سیستم تلفنی VoIP

راهنمای کد های دستوری سیستم تلفنی VoIP مبتنی بر Asterisk ( ایزابل ، FreePBX  ، الستیکس )

سلام . در این پست به صورت کامل توضیح دادم چطور میتونید با استفاده از کد های دستوری سیستم از سیستم تلفنی خودتون استفاده کنید .

این کد ها به شما کمک میکنه از سیستم به صورت کاربردی تری استفاده کنید

فارغ از اینکه نوع گوشی که دارید استفاده میکنید چی هست از این کد ها بهر ببرید .

برای استفاده کافیه گوشی رو بردارید و کدها رو طبق دستورالعمل به کار بگیرید .

معمولا سیستم به صورت صوتی شما رو راهنمایی میکنه .

در زیر جدول هم چند مثال برای استفاده از کد ها رو به صورت کاملا ساده توضیح دادم.

در ضمن کد های این سیستم بیشتر از این تعداد هست ولی من سعی کردم کدهای اضافی رو حذف کنم تا شما گمراه نشید .

در ضمن در بالای جدول در قسمت جستجو اگر دنبال مورد خاصی میگردید اون رو جستجو کنید .

کد های دستوری

کدعملگرتوضیحاتنحوه استفاده
۳۰*Blacklist a numberقرار دادن شماره در لیست سیاه زمانی که می خواهیم برای یک شماره، در برقراری تماس با داخلی خود، محدودیت ایجاد نماییم
۳۲*Blacklist the last callerقرار دادن آخرین تماس گیرنده در لیست سیاه زمانی که می خواهیم آخرین تماسی که داشته این را به لیست سیاه اضافه نماییم
۳۱*Remove a number from the blacklistخروج یک شماره از لیست سیاه برای پاک کردن یک شماره تماس از لیست سیاه از این کد استفاده می کنیم
انتقال تماس (Call Forward)
۷۲*Call Forward All Activateفعال سازی انتقال تمامی تماس ها#شماره مورد نظر *۷۲*
۷۳*Call Forward All Deactivateغیر فعال سازی تمامی انتقال تماس ها
۷۴*Call Forward All Prompting Deactivateتغییر وضعیت فوروارد تمامی تماس ها زمانی که می خواهیم کلیه فوروارد ها از حالت فعلی تغییر یابند
۹۰*Call Forward Busy Activateانتقال تماس در صورت اشغال بودن#شماره مورد نظر *۹۰*
۹۱*Call Forward Busy Deactivateغیر فعال سازی انتقال تماس در صورت اشغال بودن
۹۲*Call Forward Busy Prompting Deactivateتغییر وضعیت فوروارد های اشغالی زمانی که می خواهیم فوروارد های اشغالی از حالت فعلی تغییر یابند
۵۲*Call Forward No Answer/Unavailable Activateانتقال تماس در صورت عدم پاسخگویی و یا غیر فعال بودن#شماره مورد نظر *۵۲*
۵۳*Call Forward No Answer/Unavailable Deactivateغیر فعال کردن انتقال تماس در صورت عدم پاسخگویی و یا غیر فعال بودن
۷۴۰*Call Forward Toggleتغییر وضعیت فوروارد ها در حالت عدم پاسخگویی زمانی که می خواهیم فوروارد ها در حالت عدم پاسخگویی از حالت فعلی تغییر یابند
انتظار مکالمه (Call Waiting)
۷۰*Call Waiting - Activateفعال کردن پشت خطی
۷۱*Call Waiting - Deactivateغیر فعال کردن پشت خطی
تنظیمات هسته نرم افزاری
Core Configuration
۸*Asterisk General Call Pickupپاسخگویی تماس داخلی دیگر در زمانی که میخواهیم پاسخگوی تماس داخلی دیگری باشیم که در حال زنگ خوردن است
**Directed Call Pickupپاسخگویی به تماس داخلی دیگر داخلی مورد نظرشماره مورد نظر**
۲*In-Call Attended Transferانتقال تماس (ترانسفر) با هماهنگی مقصد *۲ شماره داخلی مقصد (هماهنگی با مقصد)
##In-Call Blind Transferنتقال تماس به صورت مستقیم (بدون هماهنگی با مقصد) ## شماره داخلی مقصد
۱*In-Call Asterisk Toggle Call Recordingتغییر وضعیت ضبط مکالمه تماس تغییر وضعیت ضبط مکالمه داخلی در حین مکالمه
۷۷۷۷Simulate Incoming Callشبیه ساز تماس ورودی زمانی که میخواهیم تماس ورودی به سیستم را شبیه سازی نماییم ۷۷۷۷
۱۱*User Logonورود کاربر از صف تماس*۱۱ ورود کاربر به صف تماس
۱۲*User Logoffخروج کاربر از صف تماس
(Do-Not-Disturb (DND))حالت مزاحم نشوید
۷۸*DND Activateفعال سازی حالت مزاحم نشوید*۷۸ زمانی که می خواهیم در صورتی که تماسی با ما گرفته می شود گوشی تلفن زنگ نخورد
۷۹*DND Deactivateغیر فعال نمودن حالت مزاحم نشوید
تنظیمات فکس(Fax Configuration)
۶۶۶Dial System FAXتماس با فکس
من را دنبال کن(Follow Me)
۲۱*Findme Follow Toggleدنبال نمودن تماس زمانی که می خواهیم در صورتی که برای تعدادی زنگ پاسخگوی داخلی خود نبودیم تماس به داخلی جدیدی انتقال یابد
شماره گیری سریع(Speed Dial Functions)
۷۵*Set user speed dialتنظیم کاربران شماره گیری سریع اضافه نمودن یک داخلی به لیست شماره گیری سریع
۰*Speeddial prefixپیشوند شماره گیری سریعدر صورتیکه شماره ۱ برای شماره گیری سریع با داخلی ۱۰۱ در نظر گرفتیم با شماره گیری *۰ عدد ۱ را شماره گیری می نماییم
پیام گیر(Voicemail)
۹۷*Dial Voicemailشماره گیری صندق شخصیصندوق صوتی داخلی تماس گیرنده
۹۸*Dial Voicemailشماره گیری صندق صوتیدسترسی به تمام صندوق های صوتی

 

 

این هم کد های دستوری ایزابل یا FreePBX

پرسش و پاسخ :

برای انتقال مکالمه به شخص دیگری ۲ روش وجود دارد :

۱ – حالت  Attended Transfer :

این نوع انتقال با کد دستوری ۲* انجام می‌شود . برای استفاده کافیست در زمان مکالمه کلید * و کلید ۲ را فشار دهید و سپس شماره داخلی که قصد انتقال به آن را دارید وارد کنید .

۲ – حالت  Blind Transfer :

این نوع انتقال با کد دستوری ## انجام می‌شود . برای استفاده کافیست ۲ مرتبه کلید # را فشار دهید و سپس شماره داخلی که قصد انتقال به آن را دارید وارد کنید .

مثال :

انتقال مکالمه با هماهنگی مقصد :

فرض کنید آقای اشراقی با شما تماس گرفته و می‌خواهد با مدیر شما صحبت کند و شما ابتدا باید از مدیر برای ارتباط کسب تکلیف کنید . پس از حالت Attended Transfer با کد دستوری ۲* استفاده کنید . در این حالت در زمان مکالمه با آقای اشراقی کلید * و بعد کلید ۲ را فشار دهید . صدایی تحت عنوان  انتقال مکالمه برای شما پخش خواهد شد و بعد از آن شما بوق آزاد می‌شنوید . شماره مدیر را گرفته و با مدیر در این باره صحبت کنید . اگر مدیر تمایل به صحبت با آقای اشراقی را داشت پس شما تلفن خود را قطع می‌کنید و تماس بین آقای اشراقی و مدیر برقرار می‌شود و اگر مدیر تمایلی به صحبت نداشت مدیر تماس را قطع کرده و آقای اشراقی مجددا به شما داخلی شما متصل می‌شود .

انتقال مکالمه بدون هماهنگی مقصد :

فرض کنید آقای اشراقی با شما تماس گرفته و می‌خواهد با مدیر شما صحبت کند و شما احتیاجی به کسب تکلیف از مدیر ندارید  . پس از حالت Blind Transfer با کد دستوری ## استفاده کنید . در این حالت در زمان مکالمه با آقای اشراقی ۲ مرتبه کلید # را فشار دهید . صدایی تحت عنوان  انتقال مکالمه برای شما پخش خواهد شد و بعد از آن شما بوق آزاد می‌شنوید . شماره مدیر را گرفته و تماس شما قطع می‌شود . انتقال انجام شد .

Load More

اگر سوالی داشتید بپرسید من حتما در قمست پرسش و پاسخ اون رو اضافه میکنم.

 

 

منبع : سایت رسمی

برچسب ها:
درج دیدگاه