مهدی اشراقی
مهندس شبکه و Embeded system
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مهدی اشراقی
مهندس شبکه و Embeded system
نوشته بلاگ

کد های دستوری سیستم تلفنی VoIP

کد های دستوری سیستم تلفنی VoIP

راهنمای کد های دستوری سیستم تلفنی VoIP مبتنی بر Asterisk ( ایزابل ، FreePBX  ، الستیکس )

سلام . در این پست به صورت کامل توضیح دادم چطور میتونید با استفاده از کد های دستوری سیستم از سیستم تلفنی خودتون استفاده کنید .

این کد ها به شما کمک میکنه از سیستم به صورت کاربردی تری استفاده کنید

فارغ از اینکه نوع گوشی که دارید استفاده میکنید چی هست از این کد ها بهر ببرید .

برای استفاده کافیه گوشی رو بردارید و کدها رو طبق دستورالعمل به کار بگیرید .

معمولا سیستم به صورت صوتی شما رو راهنمایی میکنه .

در زیر جدول هم چند مثال برای استفاده از کد ها رو به صورت کاملا ساده توضیح دادم.

در ضمن کد های این سیستم بیشتر از این تعداد هست ولی من سعی کردم کدهای اضافی رو حذف کنم تا شما گمراه نشید .

در ضمن در بالای جدول در قسمت جستجو اگر دنبال مورد خاصی میگردید اون رو جستجو کنید .

کد های دستوری

کد های لیست سیاه در ویپ

کد
عملگرتوضیحات
۳۰*Blacklist a numberقرار دادن شماره در لیست سیاه زمانی که می خواهیم برای یک شماره، در برقراری تماس با داخلی خود، محدودیت ایجاد نماییم
۳۲*Blacklist the last callerقرار دادن آخرین تماس گیرنده در لیست سیاه زمانی که می خواهیم آخرین تماسی که داشته این را به لیست سیاه اضافه نماییم
۳۱*Remove a number from the blacklistخروج یک شماره از لیست سیاه برای پاک کردن یک شماره تماس از لیست سیاه از این کد استفاده می کنیم

کد های انتقال تماس در ویپ

کدعملگرتوضیحات
۷۲*Call Forward All Activateفعال سازی انتقال تمامی تماس ها
۷۳*Call Forward All Deactivateغیر فعال سازی تمامی انتقال تماس ها
۷۴*Call Forward All Prompting Deactivateتغییر وضعیت فوروارد تمامی تماس ها زمانی که می خواهیم کلیه فوروارد ها از حالت فعلی تغییر یابند
۹۰*Call Forward Busy Activateانتقال تماس در صورت اشغال بودن
۹۱*Call Forward Busy Deactivateغیر فعال سازی انتقال تماس در صورت اشغال بودن
۹۲*Call Forward Busy Prompting Deactivateتغییر وضعیت فوروارد های اشغالی زمانی که می خواهیم فوروارد های اشغالی از حالت فعلی تغییر یابند
۵۲*Call Forward No Answer/Unavailable Activateانتقال تماس در صورت عدم پاسخگویی و یا غیر فعال بودن
۵۳*Call Forward No Answer/Unavailable Deactivateغیر فعال کردن انتقال تماس در صورت عدم پاسخگویی و یا غیر فعال بودن
۷۴۰*Call Forward Toggleتغییر وضعیت فوروارد ها در حالت عدم پاسخگویی زمانی که می خواهیم فوروارد ها در حالت عدم پاسخگویی از حالت فعلی تغییر یابند

کد های انتظار مکالمه و پشت خطی در ویپ

کدعملگرتوضیحات
۷۰*Call Waiting - Activateفعال کردن پشت خطی
۷۱*Call Waiting - Deactivateغیر فعال کردن پشت خطی

کد های عمومی در ویپ

کدعملگرتوضیحات
۸*Asterisk General Call Pickupپاسخگویی تماس داخلی دیگر در زمانی که میخواهیم پاسخگوی تماس داخلی دیگری باشیم که در حال زنگ خوردن است
**Directed Call Pickupپاسخگویی به تماس داخلی دیگر داخلی مورد نظر
۲*In-Call Attended Transferانتقال تماس (ترانسفر) با هماهنگی مقصد *۲ شماره داخلی مقصد (هماهنگی با مقصد)
##In-Call Blind Transferنتقال تماس به صورت مستقیم (بدون هماهنگی با مقصد) ## شماره داخلی مقصد
۱*In-Call Asterisk Toggle Call Recordingتغییر وضعیت ضبط مکالمه تماس تغییر وضعیت ضبط مکالمه داخلی در حین مکالمه
۷۷۷۷Simulate Incoming Callشبیه ساز تماس ورودی زمانی که میخواهیم تماس ورودی به سیستم را شبیه سازی نماییم
۱۱*User Logonورود کاربر از صف تماس
۱۲*User Logoffخروج کاربر از صف تماس
۷۸*DND Activateفعال سازی حالت مزاحم نشوید
۷۹*DND Deactivateغیر فعال نمودن حالت مزاحم نشوید

کد های صندوق صوتی در ویپ

کدعملگرتوضیحات
۹۷*Dial Voicemailشماره گیری صندق شخصی
۹۸*Dial Voicemailشماره گیری صندق صوتی

با استفاده از کد های بالا میتونید از سیستم نلفنی خودتون بهتر استفاده کنید . برای انتقال تماس در ایزابل یا هر سیستم تلفنی دیکه ای که از هسته استریسک استفاده شده باشه میتونید از کدهای بالا استفاده کنید .

چگونه تماس را در ویپ انتقال دهیم ؟

برای انتقال مکالمه به شخص دیگری ۲ روش وجود دارد :

۱ – حالت  Attended Transfer :

این نوع انتقال با کد دستوری ۲* انجام می‌شود . برای استفاده کافیست در زمان مکالمه کلید * و کلید ۲ را فشار دهید و سپس شماره داخلی که قصد انتقال به آن را دارید وارد کنید .

۲ – حالت  Blind Transfer :

این نوع انتقال با کد دستوری ## انجام می‌شود . برای استفاده کافیست ۲ مرتبه کلید # را فشار دهید و سپس شماره داخلی که قصد انتقال به آن را دارید وارد کنید .

مثال :

انتقال مکالمه با هماهنگی مقصد :

فرض کنید آقای اشراقی با شما تماس گرفته و می‌خواهد با مدیر شما صحبت کند و شما ابتدا باید از مدیر برای ارتباط کسب تکلیف کنید . پس از حالت Attended Transfer با کد دستوری ۲* استفاده کنید . در این حالت در زمان مکالمه با آقای اشراقی کلید * و بعد کلید ۲ را فشار دهید . صدایی تحت عنوان  انتقال مکالمه برای شما پخش خواهد شد و بعد از آن شما بوق آزاد می‌شنوید . شماره مدیر را گرفته و با مدیر در این باره صحبت کنید . اگر مدیر تمایل به صحبت با آقای اشراقی را داشت پس شما تلفن خود را قطع می‌کنید و تماس بین آقای اشراقی و مدیر برقرار می‌شود و اگر مدیر تمایلی به صحبت نداشت مدیر تماس را قطع کرده و آقای اشراقی مجددا به شما داخلی شما متصل می‌شود .

انتقال مکالمه بدون هماهنگی مقصد :

فرض کنید آقای اشراقی با شما تماس گرفته و می‌خواهد با مدیر شما صحبت کند و شما احتیاجی به کسب تکلیف از مدیر ندارید  . پس از حالت Blind Transfer با کد دستوری ## استفاده کنید . در این حالت در زمان مکالمه با آقای اشراقی ۲ مرتبه کلید # را فشار دهید . صدایی تحت عنوان  انتقال مکالمه برای شما پخش خواهد شد و بعد از آن شما بوق آزاد می‌شنوید . شماره مدیر را گرفته و تماس شما قطع می‌شود . انتقال انجام شد .

اگر سوالی داشتید بپرسید من حتما در قسمت پرسش و پاسخ اون رو اضافه میکنم.

 

 

منبع : سایت رسمی

برچسب ها:
۷ دیدگاه
  • Tyrone ۵:۴۱ ق٫ظ تیر ۸, ۱۴۰۰ پاسخ

    Thank you a bunch for sharing this with all
    folks you actually know what you’re speaking about!
    Bookmarked. Kindly additionally discuss with my website =).

    • mohammad reza ۱۲:۳۲ ب٫ظ خرداد ۲۶, ۱۴۰۱ پاسخ

      ممنون اقای مهندس اشراقی دستت درد نکنه با این کدها وترفندهای خیلی مهم که در اختیار مخاطب خود قرار میدی بازم ممنون

  • مهدی اشراقی ۲:۴۰ ب٫ظ خرداد ۲۷, ۱۴۰۱ پاسخ

    ممنون از لطفتون

  • حامد عبدی زاده ۸:۵۵ ب٫ظ آذر ۱۲, ۱۴۰۱ پاسخ

    سلام وقت شما بخیر آیا مثل سانترال کد دستوری فعال کردن اسپیکر یک داخلی خاص یا تمامی اسپیکرهای داخلی ها برای یک کاربر وجود دارد؟

    • مهدی اشراقی ۷:۴۸ ب٫ظ دی ۱۲, ۱۴۰۱ پاسخ

      سلام .
      اسم قابلیتی که مد نظرشماست میشه paging ، این قابلیت باید توسط تلفن و یا سافت فون پشتیبانی بشه .

  • غلامی ۳:۵۳ ق٫ظ بهمن ۱۶, ۱۴۰۱ پاسخ

    سلام وخدا قوت…متاسفانه فایل کد پاک شده…لطفا بررسی بفرمایید

    • مهدی اشراقی ۹:۴۷ ق٫ظ اسفند ۳, ۱۴۰۱ پاسخ

      سلام . ممنونم بابت بازخورد . این اتفاق به دلیل به روز رسانی سایت رخ داده و در حال پیگیری مشکل هستم .
      در چند روز آینده مجدد محتوا در دسترس قرار میگیره .
      موفق و پیروز باشید

درج دیدگاه

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است